معاون فرماندار سیروان گفت: در سال زراعی جاری ۳۱ دستگاه کمباین در حال حاضر در سطح شهرستان مشغول برداشت محصولات کشاورزی هستند

۳۱کمباین در سیروان مشغول برداشت محصولات کشاورزی هستند

۳۱کمباین در سیروان مشغول برداشت محصولات کشاورزی هستند

📌۳۱کمباین در سیروان مشغول برداشت محصولات کشاورزی هستند

🔸معاون فرماندار سیروان گفت: در سال زراعی جاری ۳۱ دستگاه کمباین در حال حاضر در سطح شهرستان مشغول برداشت محصولات کشاورزی هستند.

✍به گزارش روابط عمومی فرمانداری سیروان؛" دبیر آبیاری" افزود: در حال حاضر این ادوات کشاورزی در بخش مرکزی شهرستان در حال ارائه خدمات به کشاورزان عزیز می باشند و پس از برداشت در بخش کارزان مستقر خواهند شد و کار برداشت محصولات در این مناطق را آغاز خواهند کرد.

🔹وی اظهار داشت: پیش بینی می شود امسال با توجه به بارش نزولات جوی حدود ۲۰هزار تن گندم و ۱۲ هزار تن جو در سطح شهرستان سیروان برداشت شود.

🔹معاون فرماندار سیروان با بیان اینکه امسال با توجه به بارندگی ها سطح زیر کشت حدود ۱۵ درصد  نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، تصریح کرد: پیش بینی می شود که حدود ۸۰ درصد در برداشت محصولات کشاورزی افزایش داشته باشیم.

🔹معاون فرماندار شهرستان سیروان گفت:سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این منطقه بیش از ۱۵ هزارو ۵۰۰ هکتار آبی و دیم بوده که از این مقدار ۹ هزار هکتار آن سطح زیر کشت گندم بوده است.

🔹آبیاری به سطح زیر کشت سایر محصولات کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: سطح زیر کشت جو، عدس، نخود و غیره در این دیار به ترتیب ۵ هزارو ۶۰۰ ، ۳۵۰ و ۳۲۵ هکتار بوده که انتظار می رود برداشت آنها نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.

🔹وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۲۰ درصد برداشت در سطح شهرستان انجام شده است، اظهار داشت: شهرستان دارای ۲ مرکز خرید گندم زیر نظر شرکت تعاون روستایی می باشد که در بخش مرکزی تاکنون حدود ۵۰۰ تن گندم توسط کشاورزان به این مرکز تحویل داده شده است و در بخش کارزان هم هنوز برداشت انجام نشده است.

🔹معاون فرماندار سیروان با بیان اینکه رایزنی های بعمل آمده در جهت افزایش تعداد کمباین ها در سطح شهرستان انجام شده است، گفت: انتظار می رود که کشاورزان منطقه برای برداشت محصولات کشاورزی صبور باشند و به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی  شهرستان توجه داشته باشند.

🔸گفتنی است معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، سرپرست جهادکشاورزی و جمعی از مسئولان ذیربط شهرستان به منظور سرکشی از نحوه برداشت و خرید محصولات کشاورزی منطقه بازدید و در این دیدار مشکلات و نارسایی های کشاورزان در دستور کار قرار گرفت.

تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است